همه چی اینجا هست!

کلیه ی خدمات تاسیساتی

همه چی اینجا هست!

کلیه ی خدمات تاسیساتی

  • ۰
  • ۰

نصب حفاظ بوته ای

روش های نصب حفاظ بوته ای

 روش های نصب حفاظ بوته ای با توجه به بستر کار تعیین می گردد، همچنین در مورد دیوارهای با درپوش سنگی، دیوارهای با درپوش فلزی و یا موارد خاص به اختصار مطالبی بیان شد. در این مقاله سعی بر این می باشد که این روش ها بعلاوه نکاتی راجع به برخی شرایط موجود و خواسته های کارفرمایان نیز بطور کامل بررسی شوند.

اجرای حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای بر روی دیوار با درپوش سنگی ، روش های نصب حفاظ بوته ای

در این روش سوراخ هایی به قطر ۱۰ میلی متر و فاصله ۱.۵ متر از یکدیگر بر روی دیوار ایجاد می گردد پس از آن قطعاتی فلزی موسوم به چهار پهلو، به طول ۱۵ سانتی متر به عنوان میخ داخل سوراخ ها کوبیده می گردد تا زمینه اتصال دیوار و حفاظ شاخ گوزنی مهیا شود.

سپس حفاظ ها به بالای دیوار انتقال می یابند و به صورتی که  نشان داده شده است، حفاظ و دیوار به یکدیگر متصل می گردند. ضمنا باید در نظر داشت که علاوه بر اتصال حفاظ ودیوار لازم می باشد که خود حفاظ ها نیز به یکدیگر متصل گردند تا کلیه حفاظ ها بصورت یکپارچه درآیند. پس از اتمام نصب لگه گیری نقاط جوش خورده ضروری به نظر می رسد تا از زنگ زدگی در نقاط فوق جلوگیری به عمل آید.

 

اتصال حفاظ شاخ بوته ای و دیوار ، روش های نصب حفاظ بوته ای

کارشناسان هنگام بازدید از محل پروژه باید به انشعاب کابل های برق شهری توجه کنند که بصورت روکار یا توکار اجرا می شود، در صورتی که کابل ها و یا هر سیم دیگری بصورت توکار و داخل دیوارهای محوطه اجرا شده باشد باید توجه نمود که خطر برق گرفتگی و آسیب رسیدن به سیستم برق کشی وجود دارد. مجری باید در نظر داشته باشد که هنگام سوراخ کردن براده های پلاستیکی بیرون می آید یا خیر، در صورت مشاهده باید بلا فاصله عملیات متوقف شده و نقطه دیگری برای ادامه کار انتخاب شود.

شاسی کشی بالای درب پارکینگ ، روش های نصب حفاظ بوته ای

به منظور زیبایی کار نیاز به شاسی کشی بالای درب ها ضروری به نظر می رسد. در مواردی که درب نفر رو و درب پارکینگ با هم فاصله چندانی را ندارند بهتر می باشد شاسی کشی بصورت یکپارچه اجرا شود، علت این کار خمش کمتر در طول دهانه است که بصورت دیاگرام  مشاهده می شود. ضمنا باید توجه کرد که وزن حفاظ به علت اختلال در باز و بسته شدن درب، به درب منتقل نگردد بلکه به دیوارهای اطراف انتقال یابد.

 

دیوار های ممتد غیر یکنواخت ، روش های نصب حفاظ بوته ای

در چنین دیوارهایی به گونه ای که ارتفاع دیوار ها کمتر از ارتفاع لغاز ها می باشد. در چنین مواردی هم می توان با شاسی کشی مساله را حل نمود و هم با ساخت حفاظ شاخ گوزنی در دو یا چند ارتفاع. باید توجه داشت کدام یک از موارد مقرون به صرفه تر از دیگری است.

۱)شاسی کشی: در این روش باید فاصله بین لغازها و اختلاف ارتفاع آنها با دیوار اندازه گیری شده و نسبت به ساخت شاسی اقدام به عمل آید. در دهانه های بیش از ۲.۵ متر جهت جلوگیری از خمش بهتر است ارتفاع شاسی را افزایش داد.

 

اجرای حفاظ شاخ گوزنی در دیوارهای ممتد غیر یکنواخت

ساخت حفاظ شاخ گوزنی در ارتفاع های مختلف: در این روش با در دست داشتن اختلاف ارتفاع بین لغاز و دیوار می توان به زیبایی حفاظ ها را نصب کرد. به این صورت که مثلا اگر اختلاف ارتفاع لغاز و دیوار ۳۰ سانتی متر باشد، با ساخت حفاظ در دو ارتفاع ۹۰ سانتی متر و ۱۲۰ سانتی متر به گونه ای که حفاظ ۹۰ سانتی متر روی لغاز و حفاظ ۱۲۰ سانتی متر روی دیوار نصب می شود. البته شرایط خاص تر وجود دارد که با در دست داشتن اختلاف ارتفاع ها می توان مساله را حل کرد.

https://community.nicic.gov/members/ali71/default.aspx

برای مشاهده ادامه این مطلب به سایت قائم حفاظ مراجعه کنید.

  • ۹۸/۰۱/۲۵
  • علی یعقوبی

حفاظ بوته ای

حفاظ شاخ گوزنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی