همه چی اینجا هست!

کلیه ی خدمات تاسیساتی

همه چی اینجا هست!

کلیه ی خدمات تاسیساتی

  • ۰
  • ۰

 برای ساخت نرده حفاظ شاخ گوزنی ابتدا باید میل گرد سایز ۱۰ را با استفاده از دستگاه برش گیوتین به صورت فارسی‌ بر و نوک تیز برید. سپس با دستگاه‌های خم میل گرد را حالت بدهیم بعد از این کار و آماده شدن قطعات، کلیه میگردها را برای جوشکاری پای میز جوش برده و با استفاده از شابلون شروع به اتصال قطعات کرد. با ما همراه باشید با ادامه مقاله آموزش نصب حفاظ شاخ گوزنی.

برای مونتاژ نرده حفاظ شاخ گوزنی بنابر سفارش خریدار می‌توان از پروفیل ۴۰*۸۰ ،۶۰*۴۰،۲۰*۴۰ و یا تسمه ۵*۵ و ۵*۸ استفاده کنیم ولی در صورت معمول از ۲ میل گرد سایز ۱۰ ساده ۲ متری به صورت ۲ ریل موازی به فاصله ۸ سانت از هم استفاده کنیم تا این مرحله باید برای برش و خم کاری حتما از افراد آموزش دیده و متخصص باید استفاده کرد چرا که با توجه به برنده بودن و فشار پرس‌های خم کاری احتمال صدمه دیدن دست زیاد می باشد.

بعد از جوشکاری و آماده شدن حفاظ شاخ گوزنی  برای رفع چربی به مدت ۲۰ دقیقه محصول را در کوره قرار می‌دهند. بعد از این مرحله حفاظ آماده رنگ کردن می باشد. به وسیله دستگاه پاچش پودر روی میل‌های حفاظ رنگ پاشیده می گردد و وارد کوره میگردد، بسته به نوع و کیفیت رنگ و استاندارد تعیین شده از طرف شرکت فروشنده رنگ حفاظ در کوره حرارت دیده و پودر به صورت یکنواخت سطح کار را در بر می‌گیرد . این کل روش تولید حفاظ به صورت کلی و صنعتی می باشد.

نکته مهم در این کار سطح فنی پرسنل می باشد. شاید در مرحله اول با شنیدن نام حفاظ و یا میل‌گرد و دستگاه جوش تصوری از یک جوش‌کاری ساده داشته باشید.

 

آموزش نصب حفاظ شاخ گوزنی و نصب نرده حفاظ شاخ گوزنی

برای نصب حفاظ شاخ گوزنی باید با انواع بستر دیوار آشنا شویم. برای دیوارهای مختلف بستر و درپوش‌های مختلفی وجود دارد که یک نصاب باید با انواع مختلف آن آشنا باشد. در این قسمت با انواع درپوش‌های دیوار آشنا خواهید شد. باید به خاطر داشته باشید که درپوش به بخشی از مصالح ساختمانی مانند سنگ یا فلز که بر روی دیوارهای بیرونی که در سمت نما نصب می گردند گفته می گردد. بستر مانع نفوذ آ ب باران و رطوبت به داخل دیوار میگردد. برای آشنایی با بسترها ابتدا باید با انواع دیوارها آشنا شویم.

 دیوارهای ساخته شده با بلوک‌های سیمانی و فشرده

 دیوارهای ساخته شده با آجرهای سفالی

 دیوارهای پیش ساخته بتونی یا دیوارهای بتونی

دیوارهای ساخته شده از فلز

 دیوارهای ساخته شده از آجرهای فشاری

دیوارهای ترکیبی ساخته شده از ستون‌های آجری و پروفیل (دیوار باغی)

دیوارهای ساخته شده با بلوک سیمانی و آجرهای سفالی: از این نوع از دیوار بیشتر برای باغ‌ها، ویلاها، مناطق روستایی که دارای محوطه بزرگی می باشند استفاده می گردد.

 دیوارها بسترهای مختلفی دارند که برای نصب حفاظ شاخ گوزنی باید با مصالح ساختمانی به کار رفته در این دیوارها آشنا گردید.

 

انواع بسترهای دیوار ، آموزش نصب حفاظ شاخ گوزنی

بستر با در پوش فلزی فلاشینگ

 بستر با در پوش سنگی قرنیز

 بستر با روکش سیمان بدون در پوش

بعد از این که با انواع دیوار و مصالح به کار رفته در آن آشنا شدید می‌توانید منطقی‌ترین روش نصب حفاظ شاخ گوزنی را انتخاب کنید. برای دیوارهای فلزی فلاشینگ‌دار و درپوش‌دار سنگی می‌توان از خود دیوار به عنوان نگه‌دارنده استفاده کرد. برای دیوارهای بدون درپوش و دیوارهای باغی مشبک  بهترین روش برای نصب نرده حفاظ شاخ گوزنی استفاده از شاسی‌کشی  با پروفیل یا ناودانی  سازه‌ای فولادی به شکل U در طول ۶ متر که قابلیت استفاده به عنوان نگه‌دارنده روی دیوار را دارد می باشد. بدین ترتیب که قبل از شروع نصب از یک سمت روی دیوارها را با صفحه ۲۰*۲۰ به ضخامت حداقل ۵ میلی‌متر که از دو نقطه سوراخ شده به روی ستون‌ها با رول بولت نصب گردد.

بعد از ایجاد ورق پروفیل و ناودانی را به محل‌های آماده شده جوش داده و بدین ترتیب یک محل برای جوش دادن به جای در پوش ایجاد می گردد. نکته قابل تامل در این نوع از نصب نرده حفاظ شاخ گوزنی این می باشد که عرض شاسی حفاظ شاخ گوزنی تولید شده نباید بیشتر از عرض پروفیل و ناودانی گردد. عرضشاسی حفاظ شاخ گوزنی در زمان تولید حفاظ شاخ گوزنی نباید بیشتر از ۸ سانت گردد. بهتر می باشد که یک سانتی‌متر کمتر باشد تا محل جوش برای نصب حفاظ شاتخ گوزنی روی پروفیل بماند.

  • ۹۸/۰۲/۲۳
  • علی یعقوبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی